Succes voor Cartel Agency en BelOrta op de Effie’s
BelOrta en Cartel Agency hebben gisterenavond een bronzen Effie Award 2025 in de categorie Sustained Success geoogst. De award bekroont vier jaar consequent bouwen aan een merk dat ooit anoniem was, en vandaag top-of-mind is bij de Belgische consument.
De uitdaging was groot: hoe maak je van lokale groenten en fruit een sterk nationaal merk? De oplossing lag niet in constante vernieuwing, maar in creatieve consistentie. Met een sterk merkplatform (Heerlijk van hier / Un délice d’ici) en de juiste distinctive brand assets (zoals de ‘O’ en de sonic branding) groeide BelOrta uit tot een merkicoon.
“Compound creativity lag aan de basis van dit merksucces: elk jaar verder bouwen op dezelfde pijlers, waarden en visuele cues,” zegt Wenche Janssens, account director bij Cartel Agency.
“We kozen heel bewust voor consistentie in plaats van telkens het volgende nieuwe idee.” vult Micha Appermans, managing director van Cartel Agency aan. “Die lange adem en creatieve toewijding hebben duidelijk geloond.”
De resultaten spreken voor zich: BelOrta is vandaag het onbetwiste #1 top-of-mind merk in haar categorie met een merkoverweging die steeg van 43% naar 56%.
“Deze Effie voelt als een bekroning van bijna vijf jaar samenwerking, van vijf jaar gezamenlijke inspanningen,” vult Glenn Sebregts, Marketing Manager bij BelOrta, aan. “Wat begon als een zoektocht naar herkenning, groeide uit tot een sterk merk waar telers én consumenten trots op zijn. Een merkverhaal waarvan er nog heel wat interessante hoofdstukken klaar op de plank liggen.”
Cartel Agency
Cartel Agency is het creatieve leadagency binnen agencygroep Friends of Cartel. Samen met HeadOffice, RCA PR, Cartel Works en Lex & Turner bundelt de groep creatieve en strategische expertise in branding, digital, campagnes, content, PR en employer marketing.
Voor meer informatie
RCA PR - Manouche Putzeys - manouche.putzeys@rcapr.be - 0494609195