RCA versterkt Brandstudio met Lex & Turner

De Brandstudio van communicatiebureau RCA breidt uit met de komst van Lex & Turner, de Hasseltse branding boutique. Door krachten te bundelen en aanvullende expertises te delen, zal RCA merken en bedrijven nog beter vooruithelpen met slim en creatief brandingwerk.

v.l.n.r. Tom Van den Bergh, Katrien Vandecruys en Ken Houben
v.l.n.r. Tom Van den Bergh, Katrien Vandecruys en Ken Houben

De Brandstudio is een van de drie expertcenters, naast het fullservice-aanbod van RCA. Het verdiept zich in branding van merken, zowel visueel als strategisch.

Tom Van den Bergh (CEO RCA): “Merken staan centraal in ons vak én leven, vandaag meer dan ooit. In de Brandstudio worden de meest complexe merkvraagstukken getackeld. Dat kunnen we enkel door een stevige strategische benadering te combineren met een smakelijke visuele approach. Met de integratie van Lex & Turner versterken we onze brandingexpertise en verbreden we ons portfolio met heerlijke eyecandy."

Ken Houben (mede-oprichter Lex & Turner): “De samensmelting met RCA geeft ons de kans om te blijven doen wat we graag doen: unieke identiteiten creëren voor merken die willen opvallen — om de juiste redenen. Lex & Turner behoudt haar dna - meer nog, gaat het binnenbrengen binnen de Brandstudio. Door deel uit te maken van RCA, kunnen we brandingtrajecten ook verrijken met aansluitende diensten: van diepgaande strategie, over performance marketing tot zoveel meer."

Tom Van den Bergh: “We bouwen elke dag aan ons aanbod voor merken, marketing en communicatie. De boutique-benadering van Lex & Turner is een extra troef in dat merkwerk. Net zoals het werken met fijne mensen zoals Katrien en Ken.”

Fun fact: Katrien Vandecruys (mede-oprichter Lex & Turner) was 6 jaar geleden aan de slag als artdirector bij … RCA. “Op dat moment was het tijd om de vleugels uit te slaan en mijn eigen ding te doen. Vandaag neem ik die ervaring terug mee naar RCA. Het voelt als thuiskomen in een vertrouwde, warme omgeving”, besluit Katrien.


RCA is een communicatiebureau waar agency en consultancy elkaar versterken. Een onafhankelijk en creatief bureau, met alle services die je van een full-service agency mag verwachten, aangevuld met drie expertcenters: Brandstudio, Newsroom en Digital Hub. RCA nam recent een meerderheidsparticipatie in het toonaangevende Antwerpse lifestyle-agency Nightingale. De groep telt +85 specialisten in merken, marketing en communicatie verspreid over Hasselt (HQ), Brussel, Antwerpen en Amsterdam.


Voor meer informatie:

RCA I Tom Van den Bergh I CEO I tom@rca.be I 0496 636 066

Share

Latest News

Website preview
RCA wordt Cartel Agency en lanceert vier gespecialiseerde bureaus
In een voortdurend evoluerende marketing- en communicatiesector is het een kwestie van sturen en bijsturen om relevant te blijven. “Wij kiezen hierin resoluut voor experts en expertises, voor mensen en vakmanschap. Hebben we altijd gedaan, zullen we altijd doen,” zegt CEO Tom Van den Bergh. Die keuze krijgt vandaag een nieuwe naam: de agencygroep rond RCA en HeadOffice gaat voortaan door het leven als Friends of Cartel.
friends-of-cartel.rcapress.be
Website preview
RCA wint 3 Best Of Awards met Accountants Van Morgen
Op de Best Of Awards 2024 in Brugge viel het Hasseltse marketing agency RCA afgelopen woensdagavond drie keer in de prijzen met hun campagne voor Accountants Van Morgen. De Best Of Awards bekronen elk jaar de meest creatieve marketingcampagnes (op vlak van brand activation, content, earned media en events).
friends-of-cartel.rcapress.be
Website preview
RCA en HeadOffice voortaan samen, dankzij Glowi
Beringen/Hasselt/Leuven, 24 juni 2024 - Glowi, de grootste private werkgever in Vlaanderen, zet haar groeistrategie verder door meerderheidsparticipaties in RCA en HeadOffice, twee vooraanstaande spelers op het gebied van merken, marketing en communicatie. Deze samenwerkingen zijn een nieuwe stap in Glowi’s plannen om haar diensten verder te diversifiëren. De twee bedrijven komen in een nieuwe marketing- en communicatiegroep die in een klap meer dan 100 marcom-professionals telt en werkt voor een uitgebreide klantenportefeuille in B2C, B2B en overheidscommunicatie, met welbekende namen als Fluvius, Bank Nagelmackers, de Federale en Vlaamse Overheid, Samsung, Lapperre en Brouwerij Haacht. Tom Van den Bergh, CEO van RCA, zal de nieuwe marcom-poot aansturen.
friends-of-cartel.rcapress.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Friends of Cartel

Friends of Cartel is de agencygroep achter Cartel Agency, HeadOffice, RCAPR, Cartel Works en Lex&Turner. De groep bundelt creatieve en strategische expertise in branding, digital, campagnes, content, PR en employer marketing. CEO Tom Van den Bergh stuurt het collectief aan, samen met de originele vennoten en een sterk team aan sleutelspelers binnen de verschillende agencies.

Friends of Cartel telt zo’n 100 medewerkers en realiseerde in 2024 een omzet van 26 miljoen euro. In april 2025 koos de groep voor een nieuwe merkstructuur en identiteit. Eerder, in juni 2024, vervoegde HeadOffice de groep en werd Glowi meerderheidsaandeelhouder.

Tot de referentieklanten behoren onder meer AS Adventure en Lapperre (HeadOffice), Wibra en BelOrta (Cartel Agency), Allianz en Ricola (RCAPR), Stad Antwerpen en Opgroeien (Cartel Works), en de Raad van State en Recor (Lex&Turner).

Neem contact op met

Koningin Astridlaan 38 3500 Hasselt

011 59 05 90

info@friendsofcartel.be

www.friendsofcartel.be