RCA & Medialife lanceren plai

Innovatiehub en content agency plai helpt bedrijven het potentieel van generatieve AI te ontdekken.

"We merken vandaag een combinatie van gezonde interesse en terechte voorzichtigheid rond generatieve AI. Veel bedrijven experimenteren met tools als ChatGPT of Midjourney maar ze doen dat zelden vanuit een concrete doelstelling of pilootproject. Met plai creëren we een veilige omgeving om gericht te experimenteren, onder begeleiding van onze experts" zegt Jente Joris, partner en digital director bij RCA. 

"Samen met Medialife kiezen we bewust voor een wit blad en schuiven we de bestaande processen van contentproductie aan de kant. Door telkens te starten vanuit de vraag ‘hoe ver kunnen we vandaag kwalitatief met generatieve AI gaan’ ontdekken we maximaal de mogelijkheden en vermijden we te vervallen in het klassieke denken van manuele research en contentplanning, teksten schrijven, beelden shooten en daarna publiceren. Echt AI-first denken en werken.

De focus op content marketing is een evident vertrekpunt. Het is een ideale match tussen de creatieve en productionele expertise van Medialife en strategische en marketingskills van RCA. En voor veel bedrijven is de combinatie van continu social posts, assets voor campagnes, newsletter en andere content items genereren een tijdsintensief proces".

"Create for today, plai for tomorrow is de basis van de innovatiehub. We zien vandaag al potentieel om op nieuwe manieren kwalitatief tekst, audio, video en zelfs avatars te creëren. Maar de impact van AI is op lange termijn veel groter. Het zal het creatieve en productieproces volledig hertekenen", zegt Frederik Knapen, CEO bij Medialife. “Daarom nemen we onze klanten mee doorheen het volledige proces met al zijn technische facetten”. Zo ontdekken we samen het potentieel maar ook de valkuilen."Omdat we bij plai geloven dat samen spelen het leukste is, worden alle experimenten gedocumenteerd en regelmatig gedeeld via www.letsplai.be en onze social media.


Voor meer informatie: www.letsplai.be

Jente Joris (RCA)
I jente@letsplai.be I 0499 43 36 11
Frederik Knapen (Medialife)I frederik@letsplai.be I 0479 61 99 63
Jesse Claes (Medialife) I jesse@letsplai.be I 0477 57 91 06

 

 

Share

Meest recente verhalen

Website preview
RCA wordt Cartel Agency en lanceert vier gespecialiseerde bureaus
In een voortdurend evoluerende marketing- en communicatiesector is het een kwestie van sturen en bijsturen om relevant te blijven. “Wij kiezen hierin resoluut voor experts en expertises, voor mensen en vakmanschap. Hebben we altijd gedaan, zullen we altijd doen,” zegt CEO Tom Van den Bergh. Die keuze krijgt vandaag een nieuwe naam: de agencygroep rond RCA en HeadOffice gaat voortaan door het leven als Friends of Cartel.
friends-of-cartel.rcapress.be
Website preview
RCA wint 3 Best Of Awards met Accountants Van Morgen
Op de Best Of Awards 2024 in Brugge viel het Hasseltse marketing agency RCA afgelopen woensdagavond drie keer in de prijzen met hun campagne voor Accountants Van Morgen. De Best Of Awards bekronen elk jaar de meest creatieve marketingcampagnes (op vlak van brand activation, content, earned media en events).
friends-of-cartel.rcapress.be
Website preview
RCA en HeadOffice voortaan samen, dankzij Glowi
Beringen/Hasselt/Leuven, 24 juni 2024 - Glowi, de grootste private werkgever in Vlaanderen, zet haar groeistrategie verder door meerderheidsparticipaties in RCA en HeadOffice, twee vooraanstaande spelers op het gebied van merken, marketing en communicatie. Deze samenwerkingen zijn een nieuwe stap in Glowi’s plannen om haar diensten verder te diversifiëren. De twee bedrijven komen in een nieuwe marketing- en communicatiegroep die in een klap meer dan 100 marcom-professionals telt en werkt voor een uitgebreide klantenportefeuille in B2C, B2B en overheidscommunicatie, met welbekende namen als Fluvius, Bank Nagelmackers, de Federale en Vlaamse Overheid, Samsung, Lapperre en Brouwerij Haacht. Tom Van den Bergh, CEO van RCA, zal de nieuwe marcom-poot aansturen.
friends-of-cartel.rcapress.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Friends of Cartel

Friends of Cartel is de agencygroep achter Cartel Agency, HeadOffice, RCAPR, Cartel Works en Lex&Turner. De groep bundelt creatieve en strategische expertise in branding, digital, campagnes, content, PR en employer marketing. CEO Tom Van den Bergh stuurt het collectief aan, samen met de originele vennoten en een sterk team aan sleutelspelers binnen de verschillende agencies.

Friends of Cartel telt zo’n 100 medewerkers en realiseerde in 2024 een omzet van 26 miljoen euro. In april 2025 koos de groep voor een nieuwe merkstructuur en identiteit. Eerder, in juni 2024, vervoegde HeadOffice de groep en werd Glowi meerderheidsaandeelhouder.

Tot de referentieklanten behoren onder meer AS Adventure en Lapperre (HeadOffice), Wibra en BelOrta (Cartel Agency), Allianz en Ricola (RCAPR), Stad Antwerpen en Opgroeien (Cartel Works), en de Raad van State en Recor (Lex&Turner).

Neem contact op met

Koningin Astridlaan 38 3500 Hasselt

011 59 05 90

info@friendsofcartel.be

www.friendsofcartel.be