Communicatiebureau RCA wint bronzen BOA-award

'AppelSintjes', een campagne voor BelOrta

Op 15 november vond de 32ste editie van de Best of Activation Awards plaats in Antwerp Expo. Zoals de naam het al aangeeft, worden hiermee de campagnes bekroond, die hun doelgroep het beste wisten te ‘activeren’ (en zou dat niet steeds de doelstelling van élke reclamecampagne moeten zijn?). Een jury van 22 creative directors (waaronder ook creative director Bart Klerckx van RCA) en 12 adverteerders deelde de lakens én awards uit en bekroonde hiermee ook de campagne ‘AppelSintjes’ van het Hasseltse bureau RCA. RCA ontving op deze gala-avond een bronzen BOA.

Ze wonnen deze award voor ‘AppelSintjes’, een campagne voor BelOrta, waarmee de Sint zelf lokale appels aanprijst. Samen met BelOrta en RCA verrast Sinterklaas ons ook dit jaar met AppelSintjes, heerlijke in België geteelde appels. AppelSintjes zijn een smakelijk en ecologisch alternatief voor de traditionele oranje vruchten die de Sint normaal per boot vervoert.

AppelSintjes, heerlijke in België geteelde appels.
AppelSintjes, heerlijke in België geteelde appels.

RCA stond in voor de volledige campagne: van strategie en concept tot executie en PR. Teaservideo's, productvideo's, social content, verpakkingsmateriaal, een samplingactie en een wedstrijd gaven de hele campagne een stevige boost.

Je kan de AppelSintjes nu al in je schoentje vinden. Of in een winkel in je buurt natuurlijk.


Voor meer informatie

Wenche Janssens⎜Accountmanager⎜wenche.janssens@rca.be⎜+32 477 94 95 90

Share

Latest News

Website preview
RCA wordt Cartel Agency en lanceert vier gespecialiseerde bureaus
In een voortdurend evoluerende marketing- en communicatiesector is het een kwestie van sturen en bijsturen om relevant te blijven. “Wij kiezen hierin resoluut voor experts en expertises, voor mensen en vakmanschap. Hebben we altijd gedaan, zullen we altijd doen,” zegt CEO Tom Van den Bergh. Die keuze krijgt vandaag een nieuwe naam: de agencygroep rond RCA en HeadOffice gaat voortaan door het leven als Friends of Cartel.
friends-of-cartel.rcapress.be
Website preview
RCA wint 3 Best Of Awards met Accountants Van Morgen
Op de Best Of Awards 2024 in Brugge viel het Hasseltse marketing agency RCA afgelopen woensdagavond drie keer in de prijzen met hun campagne voor Accountants Van Morgen. De Best Of Awards bekronen elk jaar de meest creatieve marketingcampagnes (op vlak van brand activation, content, earned media en events).
friends-of-cartel.rcapress.be
Website preview
RCA en HeadOffice voortaan samen, dankzij Glowi
Beringen/Hasselt/Leuven, 24 juni 2024 - Glowi, de grootste private werkgever in Vlaanderen, zet haar groeistrategie verder door meerderheidsparticipaties in RCA en HeadOffice, twee vooraanstaande spelers op het gebied van merken, marketing en communicatie. Deze samenwerkingen zijn een nieuwe stap in Glowi’s plannen om haar diensten verder te diversifiëren. De twee bedrijven komen in een nieuwe marketing- en communicatiegroep die in een klap meer dan 100 marcom-professionals telt en werkt voor een uitgebreide klantenportefeuille in B2C, B2B en overheidscommunicatie, met welbekende namen als Fluvius, Bank Nagelmackers, de Federale en Vlaamse Overheid, Samsung, Lapperre en Brouwerij Haacht. Tom Van den Bergh, CEO van RCA, zal de nieuwe marcom-poot aansturen.
friends-of-cartel.rcapress.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Friends of Cartel

Friends of Cartel is de agencygroep achter Cartel Agency, HeadOffice, RCAPR, Cartel Works en Lex&Turner. De groep bundelt creatieve en strategische expertise in branding, digital, campagnes, content, PR en employer marketing. CEO Tom Van den Bergh stuurt het collectief aan, samen met de originele vennoten en een sterk team aan sleutelspelers binnen de verschillende agencies.

Friends of Cartel telt zo’n 100 medewerkers en realiseerde in 2024 een omzet van 26 miljoen euro. In april 2025 koos de groep voor een nieuwe merkstructuur en identiteit. Eerder, in juni 2024, vervoegde HeadOffice de groep en werd Glowi meerderheidsaandeelhouder.

Tot de referentieklanten behoren onder meer AS Adventure en Lapperre (HeadOffice), Wibra en BelOrta (Cartel Agency), Allianz en Ricola (RCAPR), Stad Antwerpen en Opgroeien (Cartel Works), en de Raad van State en Recor (Lex&Turner).

Neem contact op met

Koningin Astridlaan 38 3500 Hasselt

011 59 05 90

info@friendsofcartel.be

www.friendsofcartel.be